torsdag 23. august 2012

Bruktbutikkenes makt



Fri fra jobb. What to do? Ser hauger med klesvask som burde vaskes, kaninhår
flyter rundt i huset, burde vel strengt tatt byttet sengetøy snart. Men nei - frister mer å dra i.. Bruktbutikker! 
Med stor B. "Oh yes, det gjør jeg." 

Piler avgårde i bilen min. Første stopp: Raufoss. Finner noen småting, som jeg bare MÅ ha - så klart. Betaler og går ut. Hva nå? Kan jo dra til Lena og...? Lena neste. Finner enda flere hjerteting der. Hviner av begeistring da jeg går ut døren med mange fine ting. "Nå er jeg da så godt i gang, kan da ta Gjøvik og?" Og jeg durer avsted. Finner ikke så mange ting der. "Nå er det nok." Burde vel dra hjem og gjøre det som trengs hjemme?

Kjører hjem. Med dagens fangst. Vell hjemme - kaninhårene fyker i ansiktet mitt idet jeg går inn døra. Blåser de vekk. Tar opp dagens fangst og beunder de med store gledelige øyne. "Kan sikkert vaske klær litt senere" Og kameraet finnes frem.

Setter tingene pent og pyntelig på mitt nye hvite spisebord. "Perfekt bakgrunn for bildene!" Begynner å knipse. I ulike vinkler. Zoom inn - zoom ut. Tar meg en pause og drikker litt Solo. Svetten renner. Snakk om å fordype seg i fotograferingen. "Det må jo bli bra bilder." 


Jeg er halvveis i fotgografering av skattene mine. "Nå MÅ jeg ta litt klessvask."

Vips - klokken nærmer seg 15.00 Frøkna skal hentes på SFO. Samboer har kommet hjem fra jobb. Det er fullt hus, kaninhårene danser, sengetøyet er ikke skiftet enda, men litt mindre klesvask. 
Resultatet fra dagens photoshoot:


Er det rart jeg hviner av begeistring? Noen vil vel si - "ja, du er gal, Lene." Mens andre igjen garantert deler min begeistring. Hallo, 3 opalinvaser i EN og samme butikk? Sjokkskadet av glede. Og DEN fine figgjo vasen.. Jeg er stum av ord.
 


Kanskje på tide og tenke litt mindre på bruktbutikker, og heller gjøre litt fornufitge ting? Ikke la kameraet ta over helt? Tja - ikke kommet til noen endelig konklusjon enda. 

Over og ut.